Waarom Sportdrank?

Sportdrank is een must voor iedere fanatieke sporter. Veel mensen sporten in Nederland en zij kunnen allemaal hetzelfde concluderen, dat het namelijk super zwaar is! Na of tijdens een training heeft je lichaam energie nodig, een sportdrankje is dan ook de beste manier om hier aan te komen. Maar waarom zou je nu precies een sportdrankje moeten drinken. Wat is het precies, wat zijn de voordelen er van en wanneer kun je hem het beste nemen? Dat gaan we jou allemaal in dit artikel vertellen.

 

Wat is sportdrank

Sportdrank is een drank waar snelle suikers en andere goede stoffen in zitten die onze sportprestaties verbeteren. De suikers in de drank geeft je een hoge energieboost, dit is natuurlijk altijd goed voor het sporten. Je kunt dus langer doorrennen en hebt meer uithoudingsvermogen. Ook is het zo dat de andere stoffen in de drank ook vaak bevorderend zijn voor de sporter. Zo zijn de verschillende toegevoegde aminozuren erg effectief, deze hebben verschillende effecten waaronder verhogen van de kracht en uithoudingsvermogen. De drankjes zijn vaak lekker zoet van smaak en ze zijn beschikbaar in veel verschillende soorten smaken

 

Waarom sportdrank drinken

Zoals al verteld heeft sportdrank veel goede stoffen die handig zijn voor het sporten. Uit onderzoek blijkt dat iemand meer energie heeft tijdens het sporten als hij snelle koolhydraten voor de training neemt. De suikers in de drank zijn ook koolhydraten, daarom is het dus verstandig om sportdrank te drinken. Ook zitten er vaak meerdere vitaminesoorten en mineralen in. Deze helpen om je gezondheid op peil te houden en om nare ziektes buiten de deur te houden. Ook is het zo dat water en drank drinken goed voor je is. Vloeistoffen houden je huid soepel en strak, ook zorgt het ervoor dat je sterker bent. Mensen vinden meestal water maar saai, een sportdrankje is dus de ideale oplossing voor mensen die water beu zijn.

 

Hoe sportdrank drinken

Je kunt sportdrank het beste voor de training drinken. Dit komt omdat de snelle koolhydraten in de drank snel worden opgenomen, neem het dus een halfuur tot een kwartier voor de training. Ook kan het goed zijn om een drankje na te training te nuttigen. In die periode heeft je lichaam namelijk alle energie nodig die het kan pakken. Combineer de drank met een goede maaltijd en je zult zien dat je veel meer energie hebt.

 

 

Nadelen van sportdrank

Er zitten niet alleen maar voordelen aan sportdrank. Wanneer je niet genoeg sport of niet intensief genoeg sport dan kan het zijn dat je aankomt van de drank. De vlugge suikers worden op die manier namelijk niet gebruikt en dit zorgt ervoor dat het wordt omgezet in vet. Dit wil je natuurlijk niet, niemand wilt graag aankomen door een speciale sportdrank. Gelukkig is dit makkelijk op te lossen door hard en goed te sporten, zo worden de suikers wel gebruikt en zal het ook niet in vet omgezet worden. Neem dus eens wat sportdrank en kijk hoe veel sneller je wel niet bent!

Voor meer info : Waarom Sportdrank?