Woedebeheersing Technieken Voor Beginners

Woedebeheersing is een term dat meestal gebruikt wordt in betrekking tot een reeks van therapeutische psychologische technieken en oefeningen die iemand met overdreven woede in staat stelt om de prikkel factoren, het niveau van de woede en de impact van de woede te controleren. In sommige landen zijn zulke diensten zelfs door de wet ondersteund.

Woedebeheersing technieken zijn vaak aangepast op het individu door de verschillende prikkel factoren. Omdat woede vaak een resultaat is van een gebrek aan conflict oplossing binnen een persoon of tussen personen, is de meest toegepaste techniek bemiddeling tussen twee partijen om de prikkel factor te verwijderen. Andere interventies zijn bijvoorbeeld ontspanning door meditatie en een flinke adem teug nemen. Woedebeheersing technieken die bewezen zijn omvatten het ontwikkelen van empathie en stress management vaardigheden. De krachtigste is echter de vaardigheid om te vergeven.
Iemand of iets vergeven is therapeutisch voor beide de persoon die gekrenkt is en degene die de aanvaller is.

Psychologen raden een reeks van woedebeheersing technieken aan die gedoeld zijn op de controle van emoties, terwijl tegelijkertijd de woede op een gezonde manier wordt getoond. Dit is belangrijk omdat woede een natuurlijk onderdeel is van lichaamstaal en niet compleet vermeden kan worden.

Hier zijn een paar van de voorgeschreven woedebeheersing technieken:

Eerlijk zijn over het gevoel: Het toegeven van teleurstelling of ergernis over een gedrag is een goede stap voorwaarts in de woedebeheersing. Iemand die een probleem heeft moet geleerd worden hoe ze hun woede door lichaamstaal en woorden kunnen tonen zonder gewelddadig te worden.

Bedachtzaam of tolerant: Dit is een andere hele belangrijke woedebeheersing vaardigheid. Iemand die boos is wordt aangemoedigd om hun boosheid op een manier te tonen die niet zal leiden tot een gevoel van manipulatie of chantage van de ander. De basis is dat de menselijke rechten en waardigheid van de ander niet misbruikt mogen worden.

Bij de specifieke kwestie blijven: Vaak kan iemand die woede toont vorige teleurstellingen naar boven halen of over kwesties uitweiden die niet direct betrekking hebben op de gebeurtenis die de woede heeft veroorzaakt. Woedebeheersing technieken moedigen iemand om hun woede te tonen en hun teleurstellingen te verwoorden met betrekking tot de specifieke kwestie die aanwezig is. Dit zal eerder corrigerend gedrag aanmoedigen dan een schuldgevoel creëren.

Klik hier voor onze website

 

Voor meer info : Woedebeheersing Technieken Voor Beginners