Hoe om te gaan met telefonische bereikbaarheid?

Je hebt een groeiend bedrijf en daardoor krijg je het steeds drukker. Het aantal (telefonische) klantcontacten groeit ook. Om dit op te vangen denk je erover na om iemand in te huren hiervoor, maar je weet niet zeker of het je ook echt wat oplevert. Hoe blijf je telefonisch toch goed bereikbaar?

In welke branche je onderneming ook actief is, een goede bereikbaarheid is essentieel. Elk contact met een (potentiële) klant kan voor meer omzet zorgen. Zeker voor bedrijven die geen fysiek bezoekadres hebben is een goede bereikbaarheid van cruciaal belang. Je moet het vertrouwen namelijk op een andere manier winnen.

Je kunt ervoor kiezen om het telefonische verkeer op te vangen door zelf of je werknemers de telefoon op te laten nemen. Echter, soms kunnen het zoveel telefoontjes zijn dat het personeel wordt gehinderd in de uitvoer van de overige werkzaamheden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wat dan een optie is, is het aannemen van een receptioniste/telefoniste. Een andere, vaak goedkopere optie, is het uitbesteden van de antwoordservice of telefoondienst aan een inbound callcenter, zoals bizziphone.com.

Callcenters krijgen vaak negatieve media-aandacht in consumentenprogramma’s en hebben daardoor een niet al te best imago. Echter gaat het hierbij vaak over outbound callcenters, dat is iets is heel anders dan inbound. Daarbij betaal je alleen voor de telefoontjes die daadwerkelijk worden afgehandeld door het callcenter. Zo betaal je nooit teveel.

Voordelen van zo’n callcenter zijn de expertise die het bedrijf heeft. Zij hebben vaak jarenlange ervaring met het opnemen van de telefoon en hebben professionele telefonistes in dienst. Hiermee heb je een mooi visitekaartje. Daarnaast is het vaak mogelijk om ruimere telefonische openingstijden te hanteren. Verder kan een callcenter vaak flexibeler mensen inzetten zodat een piek in het telefonische belverkeer gemakkelijker kan worden opgevangen.

Voor meer info : Hoe om te gaan met telefonische bereikbaarheid?